vrijdag 9 oktober 2015

'Een moeder naar Gods hart' van Elizabeth George

Waarschijnlijk maakt het niet zo heel veel uit. Of je nu 1, 2, 6 of 12 kinderen hebt, je hebt allemaal wel eens een moment dat je heel even inspiratieloos bent. Dat is dan het moment dat je dit mooie, kleine boekje kunt pakken. Ik vind het prettig dat er geen data bij staat. Zo kun je er voor kiezen om elke dag een stukje te lezen, maar je kunt ook 5 stukjes lezen als je daar behoefte aan hebt. En bovendien zit er een handig lintje aan, zodat je makkelijk en snel terug vindt waar je bent gebleven.

Een moeder naar Gods hart

Bijna elk stukje verwijst naar een Bijbelgedeelte wat je er bij kunt pakken.

Elk stukje begint met een pakkende titel. Soms wordt je aangemoedigd om vlijtig te zijn. Een andere keer krijg je kleding- of huwelijksadvies of gaat het over een modelwoning, een draagbare schatkist of klinkt een oproep je te laten inspireren door vrouwen uit de Bijbel. Elke bladzijde eindigt met een gebed. 
Helemaal achterin vind je ook nog schrijfruimte om je favoriete Bijbelteksten, gebeden, waarheden over God, lessen en voorbeelden op te schrijven.

Hier een voorproefje uit de 273 stukjes:

Voorwaarde voor vrede

Als je jezelf betrapt op zeuren in het bijzijn van je kinde-
ren, dan heb je echt een probleem. Mopperen kan heel
gemakkelijk  een gewoonte worden. Ik ben de vrouw zo
dankbaar die me deze 'voorwaarde voor vrede' doorgaf:
  'De vrouw en moeder moet de thermostaat zijn in huis,
niet de thermometer.' Of je het nu leuk vindt of niet, jij
bepaalt de temperatuur in jullie huis en houdt die in stand.
Als jouw emoties schommelen, voelt je gezin dat. Je kunt
een zegen zijn voor je man en kinderen door voor een
vredig thuis te zorgen. Vraag God of Hij Zijn vrede in
jouw hart en gedachten wil laten heersen, en je zult zien
hoe dingen dan ten goede veranderen, Johannes 14:27 is
een heel geschikte tekst om ingelijst aan de muur te han-
gen: 'Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u.'

Heere Jezus, vandaag wil ik mijn geklaag inruilen voor
Uw ware vreugde. Verander mij alstublieft! Geef mij
Uw blijvende vrede, zodat mijn gezin thuiskomt in een
veilige schuilplaats vol liefde.


Andere boeken van Elizabeth George zijn:
  • God liefhebben met heel je verstand
  • Een vrouw naar Gods hart
  • Gods weg door je beproevingen
  • God volgen met heel je hart
  • Een echtgenote naar Gods hart
  • Een jonge vrouw naar Gods hart
  • Een jonge vrouw naar Gods hart - stilletijdboekje
  • Een vrouw naar Gods hart - dagboek



2 opmerkingen: