woensdag 2 december 2015

'The journals of Jim Elliot' bewerkt door Elisabeth Elliot

January 29  Genesis 35       Lord, I would recenter my spiritual life as Jacob does in this portion. Instead of Beth-El, he centers his experience on El Beth-El – not the house of God but the God of that house. Often I feel compassion for Thy Church, because it is visible and can be physically apprehended, but I would not have that be my concern any longer. Lord, I want to be centering my interest on Thee, the God of God’s house. Be then revealed to me that my desires might be fixed on the primary thing. Christ, the Son of sorrow has now become the Son of the right hand. Praise God, the Savior is exalted in heaven and there given His deserved place. “As in heaven, so in earth.” Even so, come, Lord Jesus!
In deze maand geen recensies van boeken, maar ik wil jullie wat mooie citaten geven uit het boek 'The journals of Jim Elliot'. Jim was één van de vijf mannen die hun leven gegeven  hebben door het Evangelie te brengen naar de Auca stam in Equador. Zijn vrouw 'Elisabeth Elliot' heeft veel boeken geschreven over hun leven. Een aantal heb ik gelezen en zij zijn stuk voor stuk prachtig. Dat maakt dat ik dit boek eigenlijk heel bijzonder vind, omdat het door Jim Elliot zelf geschreven is. Mijn gebed is dat het je zal inspireren, zal bemoedigen, zal aanvuren en dat het een zegen voor je is! 
Op Youtube kun je de film over dit getuigenis zien. Hierbij het eerste deel. Onder elk volgend citaat zal ik het volgende deel plaatsen. Het is behoorlijk spannend. Ik heb er ooit naar gekeken, maar heb de helft denk ik niet gezien...:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten