zaterdag 30 januari 2016

'Jij bent een prinses' van Tanneke Dorgelo & Maaike van den Akker

Nu eens een kinderboekje! Ik lees zo vaak een boek voor aan onze jongste van 4. Het is fijn om leuke tips te krijgen voor kinderboeken. Veel boeken gaan al gauw over spoken, heksen en toverij, iets waar ik onze kinderen niet graag uit voorlees. Deze tip kwam ik tegen op de fbpagina van Ark Media. Een aanrader om deze te volgen, er komen heel veel leuke acties, workshops en boeken voorbij!

'Jij bent een prinses'
Hoe het zo gekomen is weet ik niet goed, maar onze dochter van 4 heeft één groot doel in haar leven en dat is: prinses worden! Het eerste wat ze 's ochtends vraagt is: 'Mag ik een jurk of een rok aan?' Want als je ook nu al een beetje prinses bent, hoort daar geen lange broek bij!
Deze drie prinsesjes komen in de bibliotheek een boek tegen over 'echte prinsessen', prachtige lange haren, mooi gelakte nagels, make-up en hoge hakken. En dat ontbreekt deze prinsesjes!

Jij bent een prinses - Dorgelo, Tanneke en Maaike van den Akker

Om een lang verhaal kort te maken, het boekje eindigt met de kernachtige uitspraak van de koning:
Jullie zijn prinsessen omdat jullie mijn kinderen zijn!
Wat ik mooi vind is dat de koning zijn prinsesjes namen heeft gegeven die bij hen passen.
De tekeningen van de prinsesjes vind ik erg leuk! En het verhaal is eigenlijk helemaal niet zo lang, je kunt het makkelijk in één keer uitlezen, maar heeft wel net even wat meer tekst dan peuterboekjes. Een boek is wat mij betreft geslaagd als ik na de laatste bladzijde hoor:
'Nog een keer!'
Ik ga het boek net zolang lezen tot ze begrijpt wanneer je een echte prinses bent!:)

1 opmerking:

  1. Lijkt me een mooi boekje voor kleine meiden. Die foto is ook zo leuk, van jouw kleine prinses!

    BeantwoordenVerwijderen