zondag 20 maart 2016

'De koning wacht op jou' van Tanneke Dorgelo & Maaike van den Akker

Al eerder schreef ik over 'Jij bent een prinses', nu is dit boekje aan de beurt. 

De koning wacht op jou - Dorgelo, Tanneke

Samen kruipen we in het grote bed, doen het grote licht uit en het kleine lichtje aan. S kruipt tegen me aan, haar hoofd op mijn arm en vanaf de eerste bladzijde is het, op mijn stem na, muisstil in de kamer. En dat blijft zo tot de laatste bladzij! Ik kan erbij vertellen dat dat niet bij elk boekje dat ik voorlees zo gaat.  

Was de boodschap van 'Jij bent een prinses' dat je geen prinses bent om wat je doet en hoe je er uit ziet, maar omdat je een kind van de koning bent.
In 'De koning wacht op jou' zien we hoe ruimhartig en liefdevol de koning is en er altijd meer kinderen welkom zijn, zelfs al is het iemand die verkeerde dingen doet. Jill, waar het hier om gaat, krijgt uiteindelijk ook een nieuwe naam die past bij een kind van de koning: Esmee, die in het grote boek geschreven wordt. Ook het gebruiken en inzetten van dat waar je goed in bent komt ter sprake. 

Al met al zitten er aardig wat Bijbelse boodschappen in waar je verder over kunt doorpraten met je kind. Maar deze avond deed ik dat niet, ik maakte gebruik van de stilte en liet haar gauw slapen, op naar dromenland!


Heel leuk dat er een stickervelletje bij zat! Het sluit allemaal zo goed aan op de beleefwereld van kleine meisjes! Op 9 april wordt er zelfs een prinsessenfeest gehouden in de stijl van deze boekjes. Dat zou S echt heel leuk vinden, voor ons helaas een beetje te ver. Misschien leuk voor jullie prinsesjes als je een beetje meer in de buurt woont!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten