woensdag 30 november 2016

'Pak het grootste geschenk maar uit' van Ann Voskamp

Dit prachtige boek deed ik onszelf cadeau, samen met het boek 'Het mooiste geschenk' dat ook van Ann Voskamp is en eigenlijk bij dit boek hoort. 
'Pak het grootste geschenk maar uit' is voor kinderen.
Ik heb al een paar stukjes gelezen en ben er erg enthousiast over. 

PAK HET GROOTSTE GESCHENK MAAR UIT

Ik dacht dat het vooral leuk zou zijn om met onze 4-jarige dochter te lezen, maar misschien is het nog een beetje moeilijk. Dus heb ik iets leuks bedacht voor deze decembermaand.
Elke ochtend zorg ik dat de tafel om half 8 gedekt is en wie wil, mag gezellig mee komen eten en luisteren naar het stukje van die dag.
Voor veel gezinnen is het misschien heel normaal om 's ochtends met elkaar te eten, maar hier is het vaak een rommelig gebeuren. Met tieners die op verschillende tijden naar school moeten is een vast ritme ver te zoeken.
Maar voorzover ik de stemming kan peilen, lijken ze positief voor dit idee en dat komt denk ik ook omdat ik er zelf ook zin in heb. En omdat het helemaal vrijwillig blijft!

Het boek volgt de stam van Jesse, waaruit uiteindelijk een telgje groeit.

Een citaat:
Je bent geschapen om op de eerste rij te zitten en te zien hoe golven het strand kussen, hoe bomen de hemel aanraken, hoe sterren vallen in de nacht  - hoe heel het heelal verliefd is op God. Je ogen zijn gemaakt om zich te verwonderen over elk kunstig, kanten sneeuwvlokje en over de lijnen van elke krul van een ijsbloem en het beeldhouwwerk van elke jagende sneeuwstorm. En om het dan te zien - Gods eigen handtekening onder in de hoek, God, de kunstenaar die het meesterwerk van deze wereld bedacht en maakte. Je gedachten zijn gevormd om je te laten overweldigen door God.
Wat ik hoop is dat onze kinderen oog krijgen voor de mooie dingen in het leven, hoe klein ze ook zijn. Dat ze dat zien als genade geschenken van een hemelse Vader die intens veel van hen houdt.
Bij elke dag staat een stukje 'samen praten' en 'samen doen'. En verder is het boek gewoon prachtig geïllustreerd! Op deze site kun je de ornamenten downloaden en uitprinten, kleine of grote, wat je wilt. Je kunt deze inkleuren en ophangen in de 'Jesse-tree'. Ik denk dat ik hier een lintje ophang en ze daaraan ophang.

In deze maand zal ik op mijn andere blog meerdere keren een blogje posten over onze ontbijtjes. Met foto's!
Maar ook af en toe een blogje over het andere boek 'Het grootste geschenk', wat een mooi boek is voor jou als volwassene om elke dag een stukje te lezen, even stil worden bij een kopje koffie of thee.

Zijn er meer mensen die deze boeken dit jaar gebruiken?

Het boek is uitgegeven door uitgeverij van Wijnen en kun je hier bestellen

1 opmerking:

  1. Hallo Lieneke,
    Is het mogelijk dat deze recensie geplaatst wordt in het blad CGK-Vrouw? Dit blad wordt gebruikt door Chr. Ger. Vrouwenverenigingen/kringen. Zou je het dan als wordbestand mij willen mailen?
    We hebben elkaar een keer bij jullie thuis ontmoet. Was mooi.
    Hartelijke groet, Zegen gewenst,
    Laura Vos lcvoskunst@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen